سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۱۸۹
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳

فکرشهر:  رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: طرح خرید توشه آخرت با هدف جلب مشارکت افراد خیر برای ساخت ضریح های حضرت قاسم (ع) و امام حسین(ع) در این استان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، عبدالرضا مطاف افزود: در قالب این طرح افراد داوطلب مشارکت در ساخت این 2 ضریح می توانند به اندازه توان خود قطعات ضریح را به نام خود یا اموات خود خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه خریداران هر قطعه نام آنها روی قطعه خریداری شده قلم زنی می شود بیان کرد: ضریح امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) که عملیات ساخت آنها به ترتیب در بوشهر و برازجان در دست ساخت است هر کدام به ترتیب به بیش از 4 تا 5 هزار قطعه تقسیم بندی شده است.

مطاف افزود: نمونه این طرح پیش از این برای خرید خشت های گنبد امام حسین(ع) در کرمان اجرا شده که با استقبال زیادی همراه شد و خشت های این گنبد هر کدام به مبلغ 25 میلیون ریال توسط خیران خریداری شد.

وی گفت: قطعه های ضریح های امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) هر کدام به قیمت پنج میلیون ریال قیمت گذاری شده و داوطلبان خرید بصورت نقدی و یا قسطی(در قالب 10 قسط 500 هزار ریالی به ازای خرید هر قطعه) اقدام به خرید قطعات کنند.

مطاف افزود: ضریح حصرت قاسم و امام حسین هر کدام به ترتیب 65 و 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تا پایان سال جاری عملیات ساخت آنها به اتمام می رسد.

وی گفت: مردم نیک اندیش استان بوشهر تاکنون برای هر کدام از ضریح های یاد شده نزدیک به 10 میلیارد ریال کمک کردند و اکنون برای اتمام ساخت ضریح حضرت قاسم و امام حسین به ترتیب 25 و 15 ریال اعتبار نیاز است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: در صورت کمبود اعتبار نیز این پروژه عملیاتی می شود ولی در قبال آن ستاد عتبات عالیات استان بدهکار شده و باید در موعد پیش بینی شده این بدهی را پرداخت کند.

مطاف یادآور شد: ضریح های حضرت قاسم (ع) و امام حسین (ع) که هم اکنون در دست ساخت است از لحاظ ارتفاع و عرض سه برابر ضریح های کنونی آنها در کربلای معلی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر